Kolmen miehen supertiimi hoitaa Logisnext Finland Oy:ssä varaosat kaiken merkkisiin trukkeihin
Varaosatiimi toimii keskiössä huoltomekaanikkojen, asiakkaiden sekä myyjien kanssa. He hakevat asiakkaan tarvitsemat varaosat, tekevät hankinnat sekä varmistavat, että huoltomekaanikoillamme on oikeat varaosat saatavilla oikeaan aikaan.
”Tässä työssä on kyllä omat organisointitaidot kehittyneet valtavasti. Meidän kolmen hengen tiimissä on työkokemusta yhteensä melkein kuudenkymmenen vuoden verran ja tiedämme mistä etsiä ja hakea varaosia.” Sanoo Jarmo Pirinen.
ā€�Kasvava määrä asiakkaita on meihin yhteydessä, riippumatta siitä minkämerkkinen trukki heillä on käytössään.” toteaa tiimi.
Monet ovat huomanneet huoltoautoissa olevan tekstin ”monimerkkihuolto”, eli Rocla Solutionsin huolto huoltaa kaiken merkkiset trukit ympäri Suomen.
Monimerkkihuolto on lupaus asiakkaalle oikeiden varaosien nopeasta saatavuudesta.
Yhteistyöllä toteutetaan asiakaslupaukset
Suurin osa varaosakyselyistä tulee mekaanikoilta. Mekaanikoilla on käytössään Service Tool- niminen mobiilisovellus, jonka avulla he voivat suoraan kentällä tehdä tilauksen puuttuvasta varaosasta. Tieto tulee meille digitaalisesti, jonka jälkeen tarvittavat osat hoidetaan tehokkaasti toimitusketjumme kautta loppuasiakkaille.
Huoltomekaanikko hakee varaosan joko Vantaan toimipisteeltä tai he saavat yön aikana autoihinsa varaosat, jotta aamulla voivat suoraan mennä asiakkaalle hoitamaan huoltotyön valmiiksi. Tässä on hyvin toiminut yhteistyö Danx-jakeluyhtiön kanssa.
Teknologia automatisoi, mutta on meillä talossa tietotaitoa kokemusta. Jarkko Lehtinen ollut 31 vuotta Roclalla töissä ja osaa vastata asiakkaan kysymyksiin myös 70 ja 80-luvuilla valmistetuista trukeista. Näitä on edelleen käytössä ja varaosia löytyy. Konkreettisesti koneen pitkä elinkaari tulee esille, kun se huolletaan säännöllisesti ja käytetään oikeita varaosia, sanoo Pirinen.
Varaosatiimissä työskentely on palkitsevaa ja hektistä. Tavallisesti osa löydetään muutamassa minuutissa, mutta välillä aikaa kuluu ongelman ratkaisemisessa enemmänkin.
”Kun meille tulee tiimiin vähän speciaalimpi keissi ja se saadaan ratkaistua, niin tulee oikein hyvä voittajafiilis. Vähän kuin olisi tehnyt salapoliisityötä. Asiakkaalta saatu kiitos palkitsee aina ja tuo omaan työhön tiedon, että ollaan onnistuttu!"
Lisätietoa ja tiimin yhteystiedot:http://www.rocla.fi/trukkihuolto-ja-varaosat/varaosat